7 důvodů proč poslouchat hudbu během cvičení

Sportovní svět je rozdělen na dva tábory. Jeden tábor preferuje poslech hudby během cvičení a druhý hudbu rezolutně odmítá. Kde je pravda? Tábor, který poslech hudby odmítá argumentuje tím, že se sportovec více soustředí sám na sebe. Cviky dělá přesněji, procítěně a hlavně kvalitně. Hudba je údajně rušivý element.

Ale proč tolik sportovců nosí na hlavě sluchátka?

Podívej se na 7 dobrých důvodů, proč poslouchat hudbu během cvičení.

 

why_music_7_reason

 

  1. Hudba tě rozptýlí. Zapomeneš na námahu.

Ještě jednu sérii, ještě jeden kilák, ještě pět shybů a dám si pauzu. Znáš to, ať děláš cokoliv, zvedáš železo, běháš nebo cvičíš s vlastní váhou, pořád přemýšlíš kolik toho ještě musíš udělat. Je to děsná představa, když víš že už nemůžeš, a víš kolik toho máš ještě před sebou. Tyto představy jednoduše zaženeš hudbou. Hudba tě příjemně rozptýlí a ty zapomeneš na námahu.

Hudební rozptýlení zvýší tvůj výkon  až o 15 procent.

 

 

  1. Hudba zvýší tvé úsilí

Přijdeš do fitka, se všemi se pozdravíš.  S každým prohodíš pár vět. Postěžuješ si na nekvalitní protein. Pochlubíš se bicáky. A najednou? 30 minut v… pryč.

Nenech se zdržovat činnostmi, které můžeš dělat po tréninku. Poslechem hudby se oprostíš od okolí. Budeš se více soustředit a věnovat se jen cvičení. Správným výběrem hudby budeš makat tvrději.

 

 

  1. Hudba v tobě vyvolá pozitivní vzpomínky

Poslech hudby vyvolává emoce a vzpomínky. Pozitivní emoce a vzpomínky dokáží zvýšit tvůj výkon. Jaký pocit v tobě vyvolají písně z filmu Rocky nebo Never Back Down? Tyto songy máš spojené s dřinou, tvrdou prací, bolestí, ale taky s vítězstvím a nekonečnou slávou. Při tréninku se snažíš ztotožnit s někým, kdo úspěchu dosáhl. Proto soundtracky z filmu Rocky patří mezi jedny z nejposlouchanějších motivačních songů.

 

 

  1. Udrží tě v tempu

Správný rytmus hudby stimuluje motorickou oblast mozku. Nutí tě k pohybu a k udržení tempa.

Bez hudby snadno ztratíš rytmus a výkon půjde rázem dolů. Každý z nás má své tempo, každý sport má své tempo. Proto si zvol správný žánr ke konkrétní aktivitě. Když běháš, zvolíš si rychlejší muziku. Takovou aby “bíty” odpovídaly, frekvenci běhu. Naopak při józe nebo tai chi, si zvolíš něco pomalejšího. Nějaký meditační Chillout Ambient nebo New Age.

 

 

  1. Zvedne ti sebevědomí a náladu

Hudba je nejjednodušší způsob jak během okamžiku změnit náladu a nalézt sebevědomí. Je to unik od problému a starostí. Běž běhat, cvičit, nasaď si sluchátka, vyber si správnou hudbu a během chvilky zapomeneš na problémy, které se ti nedávno staly. Hudba, endorfiny rovná se zasloužené sebevědomí.

 

 

  1.  Ať chceš nebo ne. Roztančí tě.

Můžeš být největší taneční dřevo na světě, ale pokud si během cvičení zvolíš správný playlist, vsadím se, že náznak pohybu v bocích tam bude. A proč? Kvalitní playlist v kombinaci se cvičením tě neskutečně nakopne. Dokážeš se více odvázat. A i když je fyzická únava obrovská, najdeš zbytky sil pro rozpohybování těla pěkně do rytmu. Nevěříš? Vyzkoušej náš playlist. 12 nejlepších písniček ke cvičení.

 

 

  1. Neodejdeš od rozdělané práce

Bez hudby by jsi tréninkovou dávku dávno vzdal. Jsi vyčerpaný, unavený. Stále si opakuješ otázku proč to vlastně dělám, proč se tak dřu? Stojí mi to za to? Hlavou se ti honí úplně jiné myšlenky.

Dobře namixovaný playlist ti nedovolí odejít z tréninku dřív, než dokončíš všechny cviky a série.

 

 

Tak co, do kterého tábora patříš ty?

 

 


 

Možná tě bude zajímat i…

12 nejlepších písniček ke cvičení

Cviky pro Tabata trénink

Cvič efektivně !!!

 

 

Zaujal tě článek? Poděl se o něj s kamarády. Stačí jeden klik.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter