SUPERMAN – pomůže od bolesti zad

Sice z Vás tento cvik neudělá dalšího superhrdinu, ale z největší pravděpodobností Vám pomůže od bolesti zad. Ochablé zádové svaly, sedavé zaměstnání nebo špatné sedací návyky vedou často k bolesti zad.

Cvik, který se nazývá Superman má blahodárný vliv na naší pohyblivost a držení těla.

Jde o jeden z nejlepších cviků proti bolesti zad.

superman_cvik

 

Co posílím?

Jde o izolovaný cvik, který aktivuje hluboký stabilizační systém a spodní zádové svaly.

 

Proč se cvik jmenuje Superman?

Víte jak vypadá letící Superman? Právě díky této poloze rukou a nohou se tento cvik jmenuje Superman. Ruce a nohy jsou natažené a tělo je lehce prohnuté do mističky.

 

Jak správně cvičit Supermana?

Lehněte si na břicho. Ruce natáhněte před sebe tak, aby se paže dotýkaly lehce uší. Nohy jsou natažené a rovněž jsou u sebe. Z této výchozí pozice simultánně zvedněte paže, hrudník a nohy nad podlahu. V této pozici vydržte aspoň 2 sekundy a poté se pomalým a plynulým pohybem vraťte zpět.

Tuto rutinu opakujte.

Pamatujte, že poloha musí vypadat jako Superman za letu.

Jak správně dýchat?

Nezapomeňte na správné dýchání. Vydechněte, když se zvedáte a nadechněte se, když jdete dolů.

 

superman

Nehybný Superman

Nehybný nebo taky statický Superman je další variantou pro tento výborný cvik, který zpevňuje spodní zádové svaly a pomáhá tak předcházet bolesti zad.

Standardně se u tohoto cviku po dvou sekundách vrátíte do výchozí polohy. U této varianty se v pozici letícího Supermana snažíte vydržet co nejdéle. Pokud zařadíte tento cvik do Tabata tréninku, interval bude 20 sekund.

 

Závěrem

Jde o jeden z nejlepších cviků na posílení spodních zádových svalů. Není třeba žádných cvičebních pomůcek. Maximálně budete potřebovat karimatku. Cvičíte pouze s vlastní váhou.

Pokud protáhnete interval v poloze letícího Supermana na 20 sekund, změní se tento cvik na izometrický. Sadu izometrických cviků ve spojení Tabata cvičením najdete v tomto videu.

(Toto video zveřejníme brzy. Prozatím prosíme o strpení)

 

 

TIP Z INTERNETU

 


Možná tě bude zajímat i…

Cviky pro Tabata trénink

Statický klik – pro štíhlý a pevný pas

Prkno – ideální cvik na břišní svaly

Jak cvičit Tabatu

Tabata časovače

8 jednoduchých cviků s vlastní váhou

Dýňová polévka – jednoduchý recept

 

 

 

 

Zaujal tě článek? Poděl se o něj s kamarády. Stačí jeden klik.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter