Zejména při nesprávném sezení vidíme nelichotivý tvar našeho břicha.  Břicho ve Spodní části patří k nejvíce problematické partii na našem těle. Mnoho z nás trápí vypouklé břicho, kterého se velmi  těžko zbavuje. Příčin vypouklého břicha je celá řada. Může to být špatné držení těla, nepravidelná strava a hladovky nebo naopak časté přejídání se. Velké množství tuku se nejčastěji ukládá do oblasti břicha.

 

Jak na vypouklé břicho?

Důležité je zbavit se nahromaděného tuku. Hubnutí podpoříte zdravou stravou a zpevňování břicha zase správným výběrem cviků. Účinný cvik pro zpevnění a vytvarování břicha se jmenuje zdvih nohou vleže (Leg Lift Hold). Jde o izometrický cvik, u kterého není potřeba žádného pohybu a ani žádného vybavení.

 

Co posílím. Břicho?

Zdvih nohou vleže je základní cvik na břišní svalstvo. Posílíte přímý břišní sval a aktivujete svaly na nohou. Zpevněním svalstva docílíte plochého břicha a zlepšíte si držení těla.

 

Jak na cvik zdvih nohou vleže?

Lehněte si na záda. Záda jsou rovná, břicho zpevněné, nohy jsou natažené a u sebe. Ruce si dejte podél těla dlaněmi k zemi.

Pomalu zvedněte nohy těsně nad podložku. Zhruba do výšky 15 cm. V této pozici zůstaňte co nejdéle. Nohy už výše nezvedejte ani je nepokládejte na zem. Důležité je zůstat stále ve stejné poloze.

 

Nejčastější chyby

Nejčastější chybou tohoto cviku je prohnutí v bederní páteři a nezpevněné břišní svaly před zahájením cviku. Snažte se, aby se bedra dotýkaly podložky. V opačném případě budete přetěžovat bederní páteř a nezapojíte správně břišní svaly. Ve výchozí pozici zhluboka vydechněte a zatněte břicho. Ucítíte jak se žebra stahují směrem dolů. Avšak to neznamená, že nebudete během cviku dýchat. Soustřeďte se jen, aby břicho bylo zatnuté a bedra neprohnutá.

Až v této pozici můžete začít cvičit.

Možná tě bude zajímat:

KLOUBUS – nová kloubní výživa. Recenze a zkušenosti

 

Tabata – izometrické cviky

 

Proč cvičit s vlastní váhou těla

 

Závěrem

Zdvih nohou vleže je základním a jednoduchým cvikem na břišní svalstvo. Avšak nepodceňujte tento cvik. Vydržet i na první pohled pouhých 20 sekund ve stejné poloze Vám dá dost zabrat. Tento cvik je vhodný pro Tabata trénink.

 

 

TIP Z INTERNETU

 

 

Předchozí článekSTATICKÝ SED – LEH: cvik na ploché břicho
Další článekSUPERMAN – pomůže od bolesti zad