Jak cvičit Tabatu

Tabata patří do kategorie vysoce intenzivních intervalových tréninků. Tyto tréninky najdeš pod zkratkou HIIT (High Intensity Interval Training). Nicméně Tabata není obyčejný intervalový trénink. Je to král všech intervalových tréninků. U klasického intervalového tréninku střídáš cviky o vysoké zátěži s totálním odpočinkem. Pro představu, 30 sekund děláš cvik s vlastní váhou (např. angličáky, kliky, sedy-lehy) a následně 60 sekund odpočíváš. Toto opakuješ několikrát. U těchto intervalových tréninků máš na odpočinek dostatek času. Delší dobu odpočíváš než cvičíš.

Tabata Workout  je unikátní v tom, že poměr mezi cvičením a odpočinkem je opačný. Tedy delší čas makáš, kratší odpočíváš.

 

Jak na Tabatu

Zapamatuj si tyto tři čísla 20 – 10 – 8.

      20 – 20 sekund makáš na 100%

      10 – 10 sekund odpočíváš

      8 – je počet kol, cviků, které zvládneš za jednu Tabatu

 

tabata workout chart
Jednu Tabatu uděláš přesně za 4 minuty. Ano, pouze 4 minuty. Už se nemůžeš vymlouvat na nedostatek času.  Důležité je, abys intervaly poctivě dodržoval. Neflákej cviky a nekrať  si přestávky!

Je pravděpodobné, že tvoje kondice půjde velmi rychle nahoru. Jednoduše si přidej další Tabatu, další čtyřminutovku. Dej si dvě minuty pauzu a pokračuj znovu. Během Tabaty začneš velmi rychle ztrácet sílu. Nedělej si starosti, že tvůj výkon u další Tabaty bude horší než u první. Tento stav se očekává.

 

Pokračuj na článek:

Jak vybrat cviky

 

 


Vše o TABATĚ najdeš v těchto článcích:

Co je Tabata Workout

Jak cvičit Tabatu

Jak vybrat cviky

Co je potřeba ke cvičení Tabata

Tabata časovače

 

 

Zaujal tě článek? Poděl se o něj s kamarády. Stačí jeden klik.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter