Tréninkový plán Usaina Bolta

Důležité je cvičit komplexně. Pokud chceš být lepší sprinter, budeš muset rozvíjet tyto dovednosti: síla, akcelerace, technika.

Boltův plán obsahuje cviky s vlastní váhou, silový trénink a rychlostní trénink.

 

bolt_trenink

 

Cviky s vlastní váhou

Trénink je zaměřen hlavně na zlepšení rychlosti a obratnosti. V této fázi Bolt posiluje hlavně oslabené svalové partie a střed těla. Chceš-li mít větší explozivní sílu a flexibilitu, vyzkoušej Boltovy doporučené cviky s vlastní váhou:

Chceš vědět jak daný cvik udělat? Klikni na název cviku a na Youtube uvidíš jak cvik vypadá a jak ho správně cvičit.

 

 

 

 

Silový trénink

Bolt tráví v posilovně mnoho času. Aby získal větší fyzickou sílu, kterou potřebuje vyvinout během závodu, trénuje hlavně se závažím a s činkami.

 

Stejně jako u cviků s vlastní váhou, klikni na konkrétní cvik a budeš přesměrován na Youtube, kde uvidíš ukázku cviků.

 

trénink 1:

 

trénink 2:

 

 

 

Rychlostní trénink

Bolt, dělí rychlostní trénink do čtyř fází. Odděleně trénuje starty, zrychlení, maximální rychlost a konstantní rychlost.

 

1. trénink startů z bloků:  

  • start z bloků, 2 série po deseti opakování, mezi sériemi 2 minuty pauzy, max. vzdálenost 10-20 metrů
  • start z bloků, 3 série po šesti opakování, mezi sériemi 3 minuty pauzy, max. vzdálenost 10-20 metrů
  • start z bloků, 2 série po čtyřech opakování, mezi sériemi 5 minut pauzy, max. vzdálenost 10-30 metrů

 

2. zrychlení:

  • 10×20 metrů sprint se zátěžovou vestou, 4 minuty odpočinek
  • 5×15 metrů se sáněmi (ang. weight sled), 5 minut pauza

 

3. maximální rychlost:

  • 5×30 metrů maximální zrychlení
  • sprint na 75 procent maximální rychlosti, 5×15-20 metrů
  • sprint na 10-15 metrů, odpočinek 4-5 minut

 

4. konstantní rychlost:

  • 2×100 metrů (2-3 opakování)
  • běh na 95 procent maximální rychlosti, 200m

 

 

 

 

Motivace Usaina Bolta

Kde hledá Usain Bolt motivaci? Co ho žene dopředu? Odpověď je jednoduchá. Vše dělá kvůli ženským.

Jak sám říká:

 

“Když jsem v tělocvičně, myslím na ženské, pláž a na to abych vypadal dobře. Dělám to kvůli ženským”

 

Prostě Bolt :-)

 

 

 

PODÍVEJ SE NA BOLTŮV TRÉNINK:

 

 

 


 

Možná tě bude zajímat i:

Usain Bolt, nejrychlejší člověk všech dob

Michael Phelps – nejlepší z nejlepších

Cvič efektivně !!!

Cviky pro Tabata trénink

 

 

 

 

Zaujal tě článek? Poděl se o něj s kamarády. Stačí jeden klik.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter