Usain Bolt, nejrychlejší člověk všech dob

Famózní sprinter z Jamajky je nejrychlejší člověk planety. Nikdo, za celou historii lidstva nedokázal zaběhnout 100m pod 9,58s. Bolt svými neskutečnými výkony ohromil svět. Světovou popularitu však získal díky své povaze. Jeho extrovertní, přátelská povaha se zcela liší od  ostatních sprinterů. Díky otevřenosti a show, kterou dokáže udělat před, po a dokonce i během závodu baví celý sportovní svět. Jeho tanečky, ironické komentáře, sebevědomí a jeho vítězné gesto z něj dělají světovou superstar.
bolt_na_trati

 

 

Atlet, který nebyl nikdy poražen!

Neporazitelný. Usain Bolt startoval na třech olympijských hrách. Kromě královské disciplíny, sprint na 100m, startoval i na trati 200m a 4x100m sprint. Ve všech těchto disciplínách nebyl nikdy poražen. Navíc všechny závody vyhrál suverénním způsobem. Dokonce několikrát vypustil závěr závodu a přesto vyhrál. Bolt nemá konkurenci. Aktuálně je držitelem 9 zlatých olympijských medailí.

 

 

Kdo je Usain Bolt?

Usain Bolt je jamajský sprinter narozen v roce 1986. Jeho 195cm vysoká postava a váha 94kg je pro sprintera dost atypická. Velcí a těžcí sprinteři mají na startu velký hendicap. Rozpohybovat obrovské tělo ze startovních bloků je dost náročné. Proto Boltovy starty jsou pomalejší než u typických sprinterů. Co ale ztratí Bolt na startu, dožene na trati. Díky dlouhému kroku dokáže všem suverénně utéct. Zatímco běžný sprinter udělá 45 kroků na 100 metrové trati, Bolt jich udělá jen 40.

 

 

Chceš běhat rychleji? Trénuj jako Usain Bolt!

Podle Bolta, každý z nás dokáže zvýšit svou rychlost. Stačí se pouze řídit několika pravidly. Trénink sprintera není jen o běhání. Každý sprinter musí mít sílu, akceleraci na startu, posílený střed těla, stabilitu, výbušnost, rychlost a správnou techniku.

Podívej se podrobněji na Boltův trénink v článku  – Tréninkový plán Usaina Bolta.

 

 

bolt_finish

 

4 tipy Usaina Bolta

1. První fáze sprintu je nejdůležitější. Vystartuj z bloků co nejrychleji.

2. Důležitý je silový trénink. Na trati budeš muset vyvinout obrovskou sílu.

3. Buduj silný střed těla (core).

4. Nespěchej s maximální rychlosti. Začni zrychlovat po 20-30 metrech.

 

 

Boltova strava

V posledních letech Usain Bolt poupravil stravu. Omezil návštěvy fast foodů, vynechal přeslazené nápoje a začal více dbát na zdravou výživu. Oblíbeným jídlem byly kuřecí nugetky a křidýlka.

Dnes jeho typická strava vypadá takto:

Snídaně:

tradiční jamajské jídlo Ackee a saltfish (Ackee je karibské ovoce, saltfish je sušená slaná treska), vařené banány, žlutý yam

Oběd:

kuřecí prsa, těstoviny

Večeře:

rýže s hráškem, vepřové maso

 

Bolt dokáže fascinovat, nadchnout a pobavit celý sportovní svět. Sprint nebyl nikdy tak populární jako dnes, v době Usaina Bolta.

 

 

 

 


 

Možná tě bude zajímat i:

Tréninkový plán Usaina Bolta

Michael Phelps – nejlepší z nejlepších

Cviky pro Tabata trénink

Cvič efektivně

 

 

 

 

Zaujal tě článek? Poděl se o něj s kamarády. Stačí jeden klik.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter