Michael Phelps – nejlepší z nejlepších

Michael Phelps je nejúspěšnější olympionik všech dob. Nikdo jiný nezískal více zlatých medailí než tento fenomenální plavec. Během 5 olympiád získal 22 zlatých, 3 stříbrné a 2 bronzové medaile.

Phelps má více zlatých medailí než řada zemí světa. I Česká republika, v součtu letních a zimních olympijských her, má méně zlatých kovů než on. (ČR 15 zlatých)

Jak to Michael Phelps dokázal? Základem je tvrdý trénink, strava, motivace a disciplína.

 

phelps water

 

Kdo je Michael Phelps?

Narodil se v americkém Baltimoru v roce 1985. Výška 193 cm, váha 88 kg. Běžné údaje na kterých není nic zajímavého.

V čem se tedy liší od nás, obyčejných smrtelníků?

Phelps je malý genetický zázrak, který je předurčen pro život ve vodě.  

 

  • neskutečný rozsah paží
  • nezvykle dlouhý trup
  • široká ramena, velký hrudník
  • hyperflexibilita kolen a kotníků
  • relativně krátké nohy
  • velice nízká hladina laktátu po sportovním výkonu

 

phelps_body

 

Fyzické předpoklady jsou jen základem k úspěchu. Důležitý je trénink.

 

Trénink v plaveckém bazénu

V plaveckém bazénu tráví Phelps 6 hodin denně, 6 dní v týdnu. Každý den uplave okolo 13 km což je neskutečných 80 kilometrů za týden. Má rád členitost a proto tréninky v bazénu často mění. Používá mnoho plaveckých pomůcek. Na trénincích s oblibou používá voděodolná sluchátka.

Nejúčinnější cviky, které v bazénu dělá jsou svislé kopy a tzv. underwater kicking. Jak Phelps říká: ,,Sice to bolí, ale je to neskutečně efektivní.“

 

Trénink mimo bazén

Phelps nerad tráví čas v posilovně. Rád cvičí efektivně. Má rád rozmanitost a proto preferuje funkční tréninky. Avšak s přípravou na olympiádu v Pekingu zařadil do tréninkového plánu více vzpírání, více cviků se závažím než dříve.

 

Phelpsův plán s jednoručkami:

tlaky ramen s jednoručkami ve stoje,  3 série, 10 – 16 opakování

střídavé předpažováni s jednodručkami,  3 série, 10 – 16 opakování

upažování s jednoručkami,  3 série, 10 – 16 opakování

V tréninku samozřejmě nesmí chybět základní cviky jako jsou kliky a shyby.

 

Ale pouze trénink z tebe superčlověka neudělá. Důležitá je i správná strava.

 

 

Phelpsův jídelníček – žrout, který má jen 8 procent tuku

Vsadím se, že živit Michaela Phelpse byste určitě nechtěli. Tento chlapík sní za jeden den tolik co obyčejný člověk za týden. Průměrný denní příjem dospělého člověka je okolo 2000 kalorií. Phelps během tréninkového dne zkonzumuje neuvěřitelných 12000 kalorií. A proč? Phelps má stejně neuvěřitelný výdej. Za hodinu strávenou v plaveckém bazénu spálí okolo 1000 kalorií. Navíc jeho metabolismus je ohromně rychlý. Může sedět a nic nedělat a přitom spálí více kalorií než spousta lidí při chůzi.

 

 

5 motivačních rad Michaela Phelpse

  1. Každý den si připomínej své cíle.
  2. Zamiluj se do tvrdé dřiny a makej více.
  3. Uč se ze svých nezdarů.
  4. Nastav si pravidelný rytmus.
  5. Buď svým kritikem. Hledej chyby a oprav je.

 

Michael Phelps je fenomén dnešní doby a žijící legenda. S malou pauzou je na vrcholu více jak 16 let. Po olympiádě v Londýně ukončil oficiálně kariéru. Po dvouleté odmlce se však vrátil zpět, aby získal další cenné kovy na olympiádě v RiuMichael Phelps se nesmazatelně zapsal do sportovní historie.

 

Uvidíme ho i za 4 roky v Tokiu????

 

 


 

 

Možná tě bude zajímat i:

Usain Bolt, nejrychlejší člověk všech dob

Tréninkový plán Usaina Bolta

Cviky pro Tabata trénink

Cvič efektivně !!!

 

 

 

Zaujal tě článek? Poděl se o něj s kamarády. Stačí jeden klik.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter