DYNAMICKÉ PRKNO – účinný cvik na břišní svaly a střed těla

Prkno neboli Plank je velice oblíbený cvik. Avšak tento cvik tě může časem začít nudit. Naštěstí však existuje řada variací klasického prkna. Pokud si chceš cvičení zpestřit, vyzkoušej Dynamické prkno. Dynamické prkno kombinuje výhody klasického prkna a známého kliku.

Je to fantastický cvik pro posílení břišních svalů a středu těla.

 

dynamicke_prkno

 

Co získám cvičením dynamického prkna?

Primárně je cvik určen pro posílení tvých ramen, paží, břišních svalů a k aktivaci CORE. Dále pocítíš boky, zadek, mezilopatkové svaly, čtyřhlavý sval stehenní, triceps a zápěstí.

 

 

 

Jak na dynamické prkno?

Jestli víš, jak udělat klasické prkno a klik, nebudeš mít s tímto cvikem problém. Pokud si však nejsi jistý, zde se dozvíš více o prknu „PRKNO – ideální cvik na břišní svaly“ a zde o kliku „KLIKY – nejpopulárnější cvik na světě a indikátor tělesné kondice„.

 

Díky přidání kliku jsme ze statického, izometrického prkna udělali prkno dynamické. To znamená, že zde bude vyžadováno trochu pohybu.

 

Výchozí poloha:

Výchozí polohou je prkno. Nohy jsou od sebe na šířku pánve a ruce na šířku ramen.Lokty jsou v pravém úhlu pod rameny. Dlaně s předloktím se dotykají země.

 

Dynamická část:

Opři se o pravou dlaň a propni pravou ruku v lokti. Následně se opři o levou dlaň a propni levou ruku. Teď jsi v poloze, když máš obě ruce napnuté. Jde o výchozí polohu kliku.

Pohyb pokračuje pokrčením pravé ruky a následně levé ruky v lokti.  

 

Cvik je kompletní, když se vrátíš zpět do pozice prkna. To je, když se dlaně a předloktí dotýkají podložky.

 

 

 

Dynamické prkno – rady a tipy

  • cvik prováděj ve stále stejném rytmu
  • zpevni tělo. Hlavně boky, zadek a břišní svaly
  • zadek se zvedá rovnoměrně s horní části těla. Je chybou, když jsou ruce napnuté a zadek je stále dole.
  • stabilizuj  boky. Nevytáčej boky ze strany na stranu.
  • udržuj tělo v jedné linii. Hlava, ramena, záda a zadek jsou v jedné přímce

 

 

 

Kolik sérií a opakovaní?

Ideální jsou 2-4 série po 8-12 opakování. Tento počet opakování se ideálně hodí do našeho Tabata plánu.

 

 

Závěr

Existuje mnoho variací prkna. Konkrétně tento cvik najdeš na Internetu jako  Up and Down Plank nebo Plank PushUp. Ideální překlad pro tento cvik čeština nemá.  Nechceme zavádět novotvary jako prknoklik nebo klikprkno a proto jsme tento cvik nazvali obecně – Dynamické prkno.

 

 

TIP  Z INTERNETU:

 

 

 

 


Možná tě bude zajímat i…

PRKNO – ideální cvik na břišní svaly

KLIKY – nejpopulárnější cvik na světě a indikátor tělesné kondice

Cvič efektivně!

Cviky pro Tabata trénink

Tabata časovače

Věděli jste, že…

 

zdroj obrázku:  popsugar.com

 

 

 

 

 

 

Zaujal tě článek? Poděl se o něj s kamarády. Stačí jeden klik.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter