STATICKÝ KLIK – pro štíhlý a pevný pas

Kombinací klasického kliku a populárního prkna vznikne cvik, který je velice účinný. Tento cvik se jmenuje statický klik.

Pokud toužíš po štíhlém a pevném pase nebo chceš získat sixpack na břiše, statický klik je ideální volba. Řadíme ho do skupiny izometrických cviků. Není zapotřebí jediného pohybu a i přesto se bude vaše tělo formovat a získávat sílu.

 
staticky_klik_ukazka

 

Které svaly posílíš?

Zpevníš břišní a zádové svaly. Vytvaruješ si trup a posílíš střed těla. Konkrétně dostanou zabrat prsa, ramena, bicepsy, tricepsy, trapézy, přímé a šikmé břišní svaly a spodní část zad.

 

 

Jak na statický klik?

Statický klik stejné jako většina cviků zde na TabataWorkout je velice jednoduchý.  

Předpokládáme, že standardní klik umíš udělat. Pokud ne, v tomto článku najdeš podrobný popis – KLIKY – nejpopulárnější cvik na světě a indikátor tělesné kondice

U standardního kliku neustále kmitáš celým tělem nahoru a dolů.

 

Statický klik spočívá v tom, že se zastavíš v jedné poloze a vydržíš v ní co nejdéle.

 

Nejúčinnější bude, když se zastavíš pár centimetrů nad zemí. Řekněme na výšku pěsti, což je cca 10 cm nad zemí.

 

přípravná fáze:

  1. začni v poloze vzporu ležmo. Pouze dlaněmi a špičkami prstů na nohou se dotýkáš země.
  2. dlaně máš rovnoběžně s tělem
  3. zpevni se. Hlava, záda, nohy jsou v jedné přímce.
  4. Následně pokrč ruce v loktech a celým tělem se přibliž těsně nad zem

 

pracovní fáze:

Pracovní fáze je pouze jedna. Tělo je těsně nad zemí a v této poloze setrvá co nejdéle.  

 

Je na tobě v jaké statické poloze zůstaneš. Nejméně náročný bude cvik s propnutými lokty. Naopak nejobtížnější a tím i nejúčinnější cvik bude, když budou lokty pokrčené a tělo bude lehce na zemí.  

 

 

Rady a tipy

  • tělo měj neustále zpevněné
  • neprohýbej se a nešpul zadek nahoru
  • pokud ucítíš bolest ve spodní části zad, přestaň cvičit
  • nedotýkej se koleny nebo hrudníkem země
  • neusnadňuj si cvik tím, že si trup položíš na pokrčené ruce

 

 

Závěrem

Statický klik je alternativou klasického kliku. Díky setrvání ve stejné poloze získáme výhody izometrických cviků jako je například plank, český prkno. Netrénovaný člověk se již po pár sekundách začne třást a velice rychlé pocítí účinnost tohoto cviku. Proto se tento statický klik hodí do našeho tréninku Tabata.

 

 

 

RADY Z INTERNETU

 

 


Možná tě bude zajímat i…

KLIKY – nejpopulárnější cvik na světě a indikátor tělesné kondice

PRKNO – ideální cvik pro břišní svaly

DŘEPY S VÝSKOKEM – cvik pro sexy zadek

PLANK ČASOVAČ – více než obyčejné stopky

7 důvodů proč je dobré cvičit

Motivace

 

 

zdroj obrázku: parkour.wikia.com

 

 

 

Zaujal tě článek? Poděl se o něj s kamarády. Stačí jeden klik.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter