Proč cvičit s vlastní váhou těla

Stále existuje velké množství lidí, kteří věří, že složité posilovací stroje, “moderní” cvičební pomůcky z teleshopingu a drahé permanentky do fitness centra jsou nezbytné pro získání ideální postavy.

Myslíte si, že složité cviky a náročné cvičební systémy vedou k rychlejšímu získání ideální postavy? My, na webu TabataWorkout, si myslíme, že ne.

Minimálně stejně efektivně, ne-li efektivněji lze vybudovat skvělou postavu se cviky s vlastní váhou těla.

 

Cvičení s vlastní váhou těla je zcela přirozené cvičení a je zde již od nepaměti. V posledních letech je toto cvičení čím dál populárnější.

 

Zde je 6 důvodů, proč je vhodné zařadit cviky s vlastní váhou do svého tréninkového plánu.

 

cviceni_s_vlastni_vahou

Komplexnost cvičení

Většina posilovacích strojů v posilovnách je zaměřena na konkrétní svalové partie. Svaly jsou namáhány většinou izolovaně. Pokud chcete získat velký objem pouze na určitých svalových partiích, stroje jsou vhodnou volbou. Ale..

Pravděpodobně jste už viděli ,,borce,, v posilovně, kteří to přehnali s objemem v horní polovině těla. Bicepsy, záda a hrudník jsou v šíleném nepoměru s nohama. Mít obrovský hrudník a tenké nohy asi nebude Váš cíl.

Komplexnost cviků s vlastní váhou spočívá v tom, že většinou namáháte celé tělo současně. Tělo se mění rovnoměrně.

 

Strach z posilovny

Lidé trpící nadváhou mají často pocit, že do posilovny nepatří. Myslí si, že posilovna a fitness centra jsou jen pro vyvolené. Pouze pro namakané borce a vysportované fitnesky. Opak je pravdou, každý jednou musel začít a k ideální postavě se musel propracovat.

Ale i tak mají lidi s nadváhou strach do posilovny vkročit. Bojí se kritických pohledů a posměšků. Pokud tento strach nedokážete potlačit, natrénujte něco v soukromí. Pro takovéto základní “natrénování” se ideálně hodí cviky s vlastní váhou. Až se budete cítit více fit a sebevědomě, můžete hrdě vstoupit do jakéhokoliv posilovny.

 

Šetří čas

Ne každý má štěstí mít posilovnu v místě bydliště. Dojíždění tam a zpět zabere téměř stejný čas jako samotné cvičení. Cvičením z pohodlí domova ušetříte hromadu času, který následně můžete využít pro jiné aktivity. Pro domácí cvičení se ideálně hodí cviky s vlastní váhou těla. Existuje hromada cviků, kde není zapotřebí žádných pomůcek. Některé z nich najdete na našem webu, zde.

 

Bezpečná forma posilování

Cvičíte pro zdraví, ne proto aby jste se zranili. Po Novém roce nakráčí velké množství nezkušených lidí do posilovny. Chtějí zázraky na počkání. Na webu se dozvědí, že nejideálnější cviky jsou mrtvý tah, dřepy s činkou a bench press. Aniž by znali techniku, bezpečnost a základní pravidla, pustí se neuváženě do posilovaní. V lepším případě jim spadne závaží na nohu. V horším případě to skončí natrženým svalem.  

Cvičení s vlastní váhou těla tyto nepříjemné situace eliminuje. Každý dokáže udělat dřep, klik, prkno, skákací panáky nebo sprintovat na místě.

 

Cvičení pro ženy i muže

Chlap zvedá železo a ženy hopsají na rotopedu. Každý má svůj systém cvičení a často od něj nerad opouští. Chlap, který zvedá železo v posilovně bude mít obrovskou sílu, ale zkuste ho postavit na Bosu. Jeho hluboký stabilizační systém nebude v dobrém stavu.  Stejně tak ženy, které preferují kardio cvičení. Budou mít zřejmě minimum tuku v těle, ale kolik udělají klasických kliků? 3, 4, 5?

Důležité je cvičit komplexně a rovnoměrně trénovat sílu, výbušnost, stabilitu a kondici. Pro všechny tyto složky se hodí cvičení s vlastní váhou těla. A je úplně jedno jestli jste muž nebo žena.

 

Šetří peníze

Za cvičení s vlastní váhou nemusíte platit. Nemusíte využívat posilovací stroje v posilovně a nemusíte platit za vstup. Většina cviků s vlastní váhou nevyžaduje žádné pomůcky. Cviky jako jsou angličáky, dřepy s výskokem jsou komplexní a velmi účinně. Cvičit můžete doma, v parku, kdekoliv, kde budete mít kousek prostoru.

 

 

 

Nekecat a makat

Do posilovny se chodí cvičit, ne diskutovat. Bohužel řada lidí si plete posilovnu s debatním kroužkem. Cvičení kde se nezapotíte není cvičení. Když bude v posilovně hlavně diskutovat a prohlížet se v zrcadle, zapotíte se? Pravděpodobně ne.

Efektivně cvičit a efektivně využít čas lze pomocí intervalových tréninků. Největším soupeřem a překážkou pro Vás bude čas. U intervalových tréninků nebudete mít možnost diskutovat nebo si odpočinout.

Mezi intervalové tréninky patří například Tabata.

Spojení Tabaty se cviky s vlastní váhou těla vznikne vysoce efektivní cvičení, které není finančně a časově náročné.

 

 

Klikni a cvič!

Originální video, které Vás provede Tabatou a cviky s vlastní váhou.

Více o tomto videu se dozvíte zde: TABATA – cvičení s vlastní váhou II

 


 

Poznámka pod čarou, kterou je vhodné si přečíst.

Pokud jste úplný začátečník, mějte na paměti, že před každým cvičením je důležitě se zahřát krátkým warm-upem a až pak začít cvičit. Toto platí obecně u každého tréninku.

Ačkoliv jsou cviky s vlastní váhou v porovnání se cviky se závažím bezpečné, nastudujte si aspoň základní informace o cvicích, které budete dělat. Cviky s vlastní váhou vhodné pro Tabata systém najdete zde v rubrice Cviky pro Tabata trénink

 

 


Možná tě bude zajímat i…

8 jednoduchých cviků s vlastní váhou

Tabata – cvičení s vlastní váhou I

Tabata časovače

Cviky pro Tabata trénink

Chyby, které děláme v posilovně

Jak vybrat cviky

 

 

 

 

Zaujal tě článek? Poděl se o něj s kamarády. Stačí jeden klik.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter