8 jednoduchých cviků s vlastní váhou těla

Po Vánocích přichází období, kdy máme nutkání se sebou něco dělat. Během svátků nabereme na váze a hned na Nový rok si dáváme předsevzetí, že letos už konečně s váhou a nízkou kondicí zatočíme.

 

Ale jak na to?

 

Většina z nás navštíví nejbližší fitness centrum. V lednu to v posilovnách a fitness centrech vypadá stejně jako v nákupních centrech před vánocemi. Hromada lidí zmateně pobíhá od jednoho stroje ke druhému, aniž by věděli co mají dělat. První nadšení rychlé opadá a za pár týdnů naše permanentka a fitness náramek končí pod hromadou věcí v šuplíku.

 

V posledních letech je velice atraktivní cvičení s vlastní váhou těla. Cvičit můžete kdekoliv, z domova, na zahradě, v parku. Místu se meze nekladou. Většinou nejsou zapotřebí ani žádné cvičební pomůcky. Cvičení s vlastní váhou šetří vaše peníze a čas.

 

 

Připravili jsme pro Vás 8 jednoduchých cviků, které zlepší Vaší kondici, držení těla a zformují vaší postavu. A to vše z pohodlí domova, zdarma, bez pomůcek a velice efektivně.

 


 

Výpady s výskokem – ideální cvik na posílení dolní poloviny těla. Pokud chcete formovat zadek a stehna a ještě se při tom zapotit, vyzkoušejte výpady s výskokem.

Zpočátku možná budete mít problémy s rovnováhou, ale časem získáte jistotu a požadovanou stabilitu.

Jak správně dělat tento cvik se dozvíte v článku – „VÝPADY S VÝSKOKEM – pro pevné a silné nohy“

vypad_s_vyskokem

 

 

Statický klik  – během tohoto cviku příliš pohybu neuděláte. Ve skutečnosti neuděláte žádný pohyb a i tak zpevníte střed těla, břišní a zádové svaly, ramena a trapézy. Statický klik patří do skupiny izometrických cviků stejně jako populární prkno.

Velký tlak pocítí vaše lokty a proto je důležité dělat cvik správně.

Více se o tomto cviku dočtete zde: „Statický klik – pro štíhlý a pevný pas

staticky_klik_ukazka

 

 

Vysoká kolena kardio cvik, při kterém spálíte mnoho kalorií. Ideální, pokud chcete redukovat tuk v těle. Cílem cviku je rozproudit krev v těle a pořádně se zapotit.  Zabrat dostanou hlavně nohy.

Cvik není technicky náročný, ale i přesto doporučujeme přečíst „Vysoká kolena – redukce tuku a spalování kalorií

vysoka_kolena

 

 

Horolezec – jde o velice komplexní cvik. Ideální na zpevnění těla a díky kardio složce taky na spalování tuku. Během cvičení se zapojují hlavně svaly na nohou a  svaly středu těla.

Na první pohled nenáročný cvik, ale ve skutečnosti dá fyzicky zabrat.

Je vhodné něco si o tomto cviku načíst, např. zde v článku „Horolezec – kardio, síla, core

horolezec_ukazka

 

 

Nůžky – údajně nemoderní a neprávem podceňovaný cvik. Dle našeho názoru je to fyzicky nejnáročnější cvik, ze všech osmi cviků. Výborný pro vytvarovaní spodní části břišních svalů. Zvýraznit svaly na břiše je velice těžký úkol. Řada cviků, jako jsou sedy-lehy nebo sklapovačky, zpevní hlavně horní část břišních svalů. Pokud chcete mít úplný six pack, dělejte nůžky.

Možné varianty tohoto cviku najdeš zde. „Nůžky – posílení spodní části břicha“

nuzky

 

 

Dynamické prkno – je populární prkno, ale v pohybu. Existuje nepřeberné množství variací prkna. Dynamické prkno kombinuje výhody klasického prkna a známého kliku.

Posílíte zejména břišní svaly a střed těla. Dále ramena, paže, zadek, mezilopatkové svaly, triceps i zápěstí.

Nevíte-li, jak na dynamické prkno, podívejte se zde: „Dynamické prkno – účinný cvik na břišní svaly a střed těla

dynamicke_prkno

 

 

Sumo dřepy – Alternativa za klasický dřep. Cvik je určen hlavně pro posílení spodní části těla (stehna, zadek, lýtka). Hlavním rysem sumo dřepů je široký rozestup nohou. Díky tomu se aktivuje i vnitřní strana stehen, což ocení hlavně ženy.

Více o sumo dřepu zde: „Sumo dřepy – pro krásné nohy a pevný zadek

sumo_drep_hlavni

 

 

Cyklistické sklapovačky – Tento cvik má v oblibě Brat Pitt nebo Jassica Alba. Jde o kombinaci klasických sklapovaček s prvky sedů-lehů a nůžek. Ideální pro posílení a vytvarování břišních svalů. Díky rotaci se aktivují šikmé břišní svaly. Významně se zapojí nohy a aktivuje se hluboký stabilizační systém.

Více o tomto účinném cviku se dočtete zde: „Cyklistické sklapovačky – cvik celebrit

cyklisticke_sklapovacky

 


 

 

 

U těchto osmi cviků nepotřebujete žádné cvičební pomůcky. Můžete začít rovnou cvičit. Avšak je vhodné mít nějaký systém. Cvičit “jen tak” nedává smysl. Všech těchto 8 cviků lze elegantně aplikovat do Tabata systému, který zde na webu TabataWorkout preferujeme.

 

Vytvořili jsme pro Vás v pořadí druhý trénink, který kombinuje cviky s vlastní váhou těla a Tabata systém. Nechceme dělat věci složitější než ve skutečnosti jsou. Chceme cvičit efektivně. Řídíme se heslem:

KLIKNI A CVIČ!

Video trénink: TABATA – cvičení s vlastní váhou II. Více o tomto tréninku najdete zde.

 

 

Víte Co jsou Tabata časovače?

 

 


 

Možná Vás bude zajímat i…

Tabata časovače

Tabata – cvičení s vlastní váhou I

Cvič efektivně!

Co je Tabata Workout

Jak cvičit Tabatu

 

 

 

zdroje obrázků:

www.myprotein.com, 

parkour.wikia.com,

 theknightshall.com, 

hiitacademy.com, 

pinterest.com, 

popsugar.com, 

popsugar.com, 

bodybuilding-wizard.com

 

 

 

Zaujal tě článek? Poděl se o něj s kamarády. Stačí jeden klik.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter